Den arga mamman!

Godmorgon!
Vilken härlig dag. Jag är frisk, känner mig jättepigg (vem gör inte det efter 48 timmars sömn) jag är sugen på kaffe igen, solen skiner samtidigt som det är friska vindar, löven på träden börjar byta färg och jag vaknade av den underbaraste varelsen på hela jorden, min Engla!
Haha, hörs det att jag är i behov av att komma ut? Snart vattengympa, ska bli så grymt roligt. Det är verkligen höjdpunkten på veckan. Synd bara att de 6 gångerna går så fort, men iofs går min graviditet med dem.

Jag gick lipandes hem från dagis idag (kan vara för att jag är gravid.) Nu är jag inte ledsen längre utan bara arg. Engla fick ha sitt armband på sig idag på dagis. Som hon givetvis var stolt över. Så fort hon kom dit sa hon till en av de lite större tjejerna, titta mitt armband. När hon blev ignorerad försökte hon igen då med samma resultat. Jag såg verkligen hur Englas glada min övergick till besvikelse. Sen viskade hon till mig, mamma, hon tittade inte. Vad fan gör man? Jag blev helt förstörd men sa lugnt till Engla att bry du dig inte om det, visa du de för dina kompisar istället.
Jag har alltid fruktat skoltiden för mina barn eftersom jag vet hur jäkla elaka barn kan vara. Men finns det så mycket mer att göra än att uppfostra sitt eget barn rätt och ge dem kärlek och ömhet när de är ledsna? Just nu är jag en arg mamma som misstänker att jag inte kommer att vara världens trevligaste mot de som är elaka mot mina barn.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0