Det doftar jul och jag är.....

....så sugen på lussebullar. Jag hade nog kunnat ät 20 stycken just nu, MINST!

Ända sedan jag såg halv åtta hos mig då de lagade saffranslax har jag varit sugen på det, men liksom bara glömt bort att laga det varje gång jag har planerat mat. Men idag så smäller det (fast än att det hade varit godare med lussebullar.)
Här doftar juvligt, vilken tur att maten snart är klar. Till min lax i saffranssås ska jag ha ris och brocoli.
Föresten jag fick en chock när jag handlade saffran idag, 32 kr för en påse (0.5g) är det så dyrt vid denna tiden på året eller har jag blivit blåst av kassörskan på Willys=)

4 bitar skinn- och benfri laxfilé
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2.5 dl mellan- eller matlagningsgrädde
1 tsk hackad rosmarin
0.5 påse saffran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0