Alla har vi nu!

Nisse sitter här brevid mig i soffan och zappar mellan kanaler. Såg precis den här tjejen (som har kämpat mot cancer) i en intervju säga jag vågar inte planera framtiden, jag har bara nu, alla har vi nu. Jag blev så tagen av dem orden. Jag tänker dem själv väldigt ofta och försöker leva på de sättet men ibland kan jag bara inte undgå att ta tiden för givet. Det är så lätt att säga ahh jag gör det sen. Jag hatar de orden och latheten för vem fan vet, allt vi vet är nu. Självklart ska man kunna planera, leva, se framåt och drömma men absolut inte ta för givet.
De flesta av oss har säkert upplevt cancer, antingen själv eller vet någon som har drabbats. Vissa lyckas bekämpa och andra blir bekämpade. När jag fick cancer i min närhet föll min värld. En av dem jag älskar mest skulle gå igenom det som så många genomlider. I mitt fall gick allt bra men tyvärr gör det inte de i alla. Och varför är sjukdommen så orättvis? Små barn och goda människor. Varför finns den överhuvudtaget? För att vi ska vakna upp, se och uppskatta varandra, eller helt enkelt sluta ta tiden för givet?

Kärlek till alla i hela världen som kämpar mot detta helvete och alla anhöriga som är starka. Glöm inte säga jag älskar dig och glöm inte att leva nu för det är vad vi har, med eller utan cancer ♥




Videon är från So you think you can dance detta året och är något av det vakraste jag sett. Jag kan inte hindra mina tårar från att komma när jag ser den. Kan du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0