En dag på museet!

Vi var som sagt i stort behov av att komma ut idag. Verken jag eller Engla har fått luft sen i måndags, om man utesluter sjukhusbesök  då. Vi ville inte dra igång för hastigt idag så ett besök på museet är ju lugnt. Där finns det lite djur, både en massa fiskar, ormar, ödlor, grodor och lite nattdjur. Fladdermössen är ju bara för äckliga. Det var ju inte riktigt lika roligt att gå där som vuxen, men förhoppningsvis tyckte Engla att det var lika spännande som jag tyckte när jag var liten, det är ju för henne vi gör det.
De hade faktiskt en Nelson Mandela utställning just nu som verkade väldigt spännande, men det var inte mycket tid över för att titta på de tyvärr. De hade byggt upp en liknande fängelsesell som han var inlåst i i 18 år, man kan ju säga att han inte hade sådär mycket plats att röra på sig. Fy!!

Vi fortsatte hem till faster Caroline och kusin Aria. Där bjöds det på fika och lek. Nu har vi precis ätit en jättegod pastasallad med kykling, snart blir det soffmys med en cola och lite ostbågar.


Dagens outfit är all HM igen, förutom mina sunkiga adidas som jag
vägrar att göra mig av med. De är faktiskt det enda paret som
passar mina svullofötter nu.



Nelson Mandela utställningen. Kolla skylten, galet värre. Så sjukt det
var under apartheidtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0