Tack mina älsklingar!

Jag och mina fogar har haft en tuff dag idag. Va fan hela mitt bäcken är ju löst. Kunde knappt gå ett tag där. Men tog mig iväg på föräldrarkursen dock lite haltandes.
Jag går en föräldrarutbildning som heter Cope. En riktigt givande kurs om barnuppfostran och föräldrarrollen. Den tuffaste och största utmaningen i livet är att fostra ett trotsigt monster och att göra det rätt, för barnets avsvar vilar helt i dina händer. Mina förväntningar på kursen är att bli en bättre förälder med ett sunt pedagogiskt tänkande som kan med hjälp av kunskap förhindra jobbiga situationer. Det känns även skönt att veta att där sitter fler föräldrar som har samma monster där hemma och att ett visst beteende är normalt. Också är det ett stort plus att man får mumsig kvällsfika där. Jag tror jag jag är den enda som vågar mig på två mackor. Tjockis!
När jag kom hem låg nya Plaza kvinna på min säng och väntade. Nisse och Engla hade varit nere och köpt mig lite god läsning medans jag var borta. Det är väl kärlek de ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0