Inspiration på morgonkvisten!

Fick lite tid över för nyhetsmorgon i morse. Möttes av en man som använder sig av meditation. Jag blev inte klar på om han även lärde ut, i vilket fall som sa han ett par väldigt kloka ord. Ord som jag försöker komma ihåg i min vardag och ord som jag själv har tränat på och blir bättre på för var dag. Jag ska försöka att återberätta hans tankar med mina ord.

Vi är så tillgängliga i dagens samhälle, men vi glömmer att vara tillgängliga oss själva. Kommer jag ihåg att känna efter ibland? Känna mina andetag, känna solens strålar, vinden, känna mina hjärtslag och förstå att det är här och nu som jag lever.
Att meditera är som att ringa upp sig själv och fråga vad som är mening med just mitt liv. Att ringa upp sig själv och påminna om att man är här och nu, ringa upp sig själv och ta kontakt med den som står en närms men som man sällan tar sig tid till, sig själv.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0