Undantag!

Idag blir min lilla tjej sex månader.(?) Var fasen  tog tiden vägen liksom? Idag tänkte jag göra ett undantag och uppdatera lite bebisinfo kanske även slänga upp en bild på mitt lilla mirakel. Jag får se hur crazy jag känner mig när jag närmar mig slutet på detta inlägg.

Idag satt Lhea upp helt själv uatan att någon höll henne. När hon blir allt för till sig av mammas/pappas/systers applåder så vinglar hon till och trillar.

Hon börjar även att ta sig runt lite, vi anar att hon kommer krypa vilken dag som helst. Om det inte redan är livat här hemma så blir det de då.

Nu kommer ni tro att jag är dum i huvudet, men Lhea har liksom börjat vinka med sin hand (mot sig själv) från henne kommer ett ljud som låter jej jej jej jej. Nu tror förståss denna vimsiga och totalt bortcharmade mamma att hennes dotter vinkar och säger hej. Men när Engla var sju månader sträkte hon sina armar mot mig och sa ma-ma. När hon var ett år sa hon ett tiotal ord. Så vem vet?


Idag vägrade även Lhea ta bröstet. Dett är andra dagen hon gör så. Jag har trappat ner mycket sen hon började äta, eftersom hon är så glad för mat, tills igår. Hon vägrar allt utom flaska (ersättning.) Tydligen är detta väldigt vanligt enligt min bvc sköterska och nu ska jag ta en pause med maten i två veckor och bara ge det hon vill ha. Jag tror mycket på att inte truga med risk för att det blir en tråkig sak och mat ska ju vara kul och gott.

Nya tag....



Kommentarer
Postat av: Charlene

Jag tror också att hon vinka ;) <3

2010-05-12 @ 11:45:08
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0