Äventyr!

Idag har vi haft en fullspäckad dag. Vi har varit på bondens marknad, som enligt mig är det mysigaste stället att gå på. Jag har shoppat färska kryddor, honung, marmelader, bröd, frukt och grönsaker. Jag kan gå där hur länge som helst och lukta på allt.

 

Väl hemma upptäcker vi att byggarna tydligen hade fått för sig att fixa hos oss (?) Där kom vi i i ett hus med kurrande magar redo att fika på det som vi hade med oss hem från marknaden. Det var bara till att vända. Det är kanske inte så lämpligt att fika med barnen i en arbetsmiljö där det slipas spackel och målas. Men inte mig emot. Vi for en sväng till Ilva och espressohouse.

 

Nu på eftremiddagen har vi arit hemma hos Faster Caroline, kusin Aria (som var hos sin pappa idag) Niklas och hans goa Max. Där har det bjudits på trevligt sällskap (även av farmor och farfar,) lassagne, sallad, hembakat bröd och tre sorters kakor. Gissa om vi var nöjda.  Nu är vi mätta och helt slut. Jag tänkte läsa mina favorit bloggar och sen hoppa i bingen. Imorgon kommer byggarna igen, vilket betyder nya äventyr.....

 

 

En Engla som är svår att fånga på bild, en mamma som inte får njuta av sin egen fika utan måste hela tiden se till att Lhea är nöjd, och en NÖJD Lhea som tycker att det är roligt att åka "lånevagn". Ännu roligare är det när syrran kör.

 

På middag hemma hos Carline och Niklas. Ja, jag var tvungen att lägga ut den översta bilden. När nu Niklas var tvungen att störa sig genom att sticka fram huvudet väldigt nära kameran ska den minsann visas också. Små fötter det har han inte heller, jag gissar på 71:or. Jisses, jag kunde kliva rakt i hans sandaler, sen snubblade jag över mina egna fötter ett antal gånger.

 

Lhea och farmor.

 

Engla och Max har verkligen funnit varandra. Från första stund. De leker så fint. Speciellt idag på ovanvåningen när vi vuxna satt i godan ro där nere och drack kaffe. Jag kommer upp och möts av detta. Vet ni vad dem lekte? Mamma, pappa, barn!!!! VA?


Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Vad är det som renoveras egentligen? Badrum? Kök?Får man inte se bilder på ert nya hus? Så nyfiken ju

2010-10-10 @ 09:57:29
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Charlene

Så fina dina barn är! Gillar verkligen bilden då Engla puttar Lhea <3

2010-10-10 @ 12:09:59
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: -Malin & Ella ♥

Hehe, ja de har exakt samma frissa ju :)

2010-10-13 @ 18:10:59
URL: http://malinochella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0