Livstecken!

Det är en hög Emelie som skriver detta. Jag är ashög. Men jag måste ta mina tabletter som jag har blivit ordinerad annars har jag ont. Jag har ont ändå, men jag hade väl haft mer ont. Jag mår illa och är trött. Operationen gick bra men inte som dem tänkt sig. Jag ska börja berätta om de olika sätten man kan operera ett navelbrock på....

 

Det lättaste sättet är att öppna navlen och sy ihop brocket. Dett gör dem oftast på unga tjejer och midre brock. Det andra sättet är lite mer komplicerat. Då öppnar man navlen, går bakom muskulaturen och sätter ett nät. Det första alternativet var planerat på mig. Men under operationens gång hade man dömt att brocket var för stort för att sy igen. När jag vaknade upp kände jag direkt att det inte var ett litet ingrepp som hade gjorts. Jag hade så ont när jag vaknade. Nackdelen med denna operationen är att om jag skulle bli gravid igen (vilket jag inte tror och vilket som inte är tanken, men man vet aldrig,) så kommer min mage inte att kunna växa normalt. Den kan inte växa rakt fram utan bara på sidorna, eftersom där sitter ett nät som är 10*10 cm. Detta är ingen fara men snyggt lixom.

 

Jag kommer att vara sjukskriven i två veckor vilket innbär att Nisse får vara hemma i två veckor. Jag ska gå på tabletter i tio dagar, vilket innbär fest i tio dagar. Jag får inte bära mer än två liter mjölk på två veckor, vilket innebär att jag kommer sakna att ha mina barn i min famn. Min mage är totalt svullen och jag får inte ens på mig mjukis brallor. MEN! Jag har en fin navel=)

 

När jag kom hem igår kväll var mamma här med barnen. På fåtöljen låg det tre paket till mig. En lchf kokbok, en kofta från Day och två rosa Iitalla ljusstakar. Tack snälla ni ♥

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ellenojag

usch det där lät inte som någon kul operation, men lite bättre mår man ju när man kommer hem o ser en Day-kofta, det hade jag gjort iaf ;) krya på dig, och pannkakor på sängen lät inte fel det heller!!

2010-10-12 @ 21:42:55
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Charlene

Naw stackare! Riktigt gulligt att du fick presenter och pannkakor dock :)

2010-10-12 @ 22:57:07
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0