Vabbar!

Jag vet att det är dåligt med uppdatering på bloggen, men jag vabbar. Jag tror att man kan göra det från sin blogg. Sist jag skrev hade Lhea nästan 40 graders feber. Efter två dygn med så hög feber, en sömnlös natt och en otrsötlig Lhea bestämde vi oss för att ta Lhea till jourläkarcentralen. Det visade sig att trollungen har dubbelsidig öroninflamation. Nu har hon snart gått på penicillin i ett dygn och hon mår mycket bättre. Visste ni att dem har nya riktlinjer i Sverige? Hade Lhea varit ett år eller mer hade hon inte fått någon medicin. Dem ger inte det mot öroninflamation längre. Bra kan jag tycka eftersom det har skrivits ut på tok för mycket men i detta fallat var jag faktiskt lättad när dem kom hem med mirakel medicinen.  Febern är borta och hon verkar inte ha ont mer.


Jag själv pluggar för fullt. Imorgon ska det lämnas in en sablas massa uppgifter. Men att jag aldrig lär mig! Kommer ni ihåg boken som jag läser (den engelska novellen?) Sist hade jag 100 sidor att läsa på två dagar innan inlämning. Jag klarade det bra, men det var jobbigt. Jag lovade mig själv att nästa gång ska jag minsann inte spara det tills dagen innan utan läsa lite varje dag. Det gick ju bra, nu har jag 150 sidor till imorrn. Bra där! Tur att boken är bra och att det faktiskt blir lättare och lättare att läsa en bok på Engelska destu mer man läser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0