Ett nytt försök!

Idag ska vi göra ett nyt försök att se vår bebis. Ska bli så kul och jag hoppas att hon inte har fötter och händer för ansiktet idag. Lägger ut en bild sen om det blir någon bra.
Håll tummarna för oss.

Nu har jag anmält mig till gravidvattengympa. Jag hade en otrolig tur som fick plats, eftersom typ hela Malmö är gravida.  Så om två veckor kör det igång. Där tränar man motion och avslappning. Skönt att röra sig i vatten när man är gravid, man är ju inte så tung under ytan.
I sex veckor ska jag dit, sen är det bara en månad kvar till beräknad förlossning.
Helt galet ju, var tog tiden vägen?

Har försökt att få tag på kuratorn på kk men hon har semester, bara sådär? Nu finns där ingen alls innan den 17 augusti, så jag får göra ett nytt försök då. Än så länge försöker jag stilla min rädsla genom förlossningsböcker.
Tror nog att jag ska lägga fram en såkallad planerad förlossning som förslag till min barnmorska. Tror nog att jag hade känt mig tryggare då. För jag vill verkligen föda på "vanligt" sätt igen.
Min största rädsla inför förlossningen är döden och att jag inte ska kunna ta till mig barnet och bli deprimerad.
Min förra förlossning var väldigt lång och jobbig så jag hade svårt att ta till mig Engla till en början och blev ganska nere ett tag därefter. Jag vill verkligen inte uppleva det igen.
Alla hade sagt till mig att vänta tills du har ditt barn på bröstet vilken kärlek du kommer uppleva. Där låg jag efter 36 timmar trött som bara den med ett barn på bröstet och hade ångest för att jag inte kände som jag hade blivit tillsagd. Jag är så glad för mina nära och kära och Nisse som är en fantastisk pappa, de var en stor hjälp under den tiden. Och det tog inte lång tid sen innan jag verkligen kände en otroligt stark kärlek för Engla.
Men jag tycker att det borde uppmärksammas att man faktiskt kan vara "blank" inför könslor efter en förlossning och att det faktiskt är okej.
Att bli igångsatt med en barnmorska man känner sig trygg med och som känner till mina känslor får mig att känna mig trygg i tankarna.
Vi får se hur det går, som sagt fortsättning följer........

Kommentarer
Postat av: simone

Sv: Haha jaa, just därför jag tog en färdig, orkade inte ställa mig och göra en smet tidigt på morgonen alltå^^ Fast man kan ju göra en kvällen innan och ställa i kylen, smart där ;)

2009-08-04 @ 11:55:54
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0