Farmors jättegoda chilli con carne!

Hej hopp i stugan!
Nu har jag precis försökt att återskapa farmors Chilli con carne. Det gick väl sådär, kanske borde få en till stå och titta sidan om gång. Visst blev det gott men inte i närheten. Tidigare har jag använt mig av mixen som finns i påse men eftersom jag inte är så glad för sånt och eftersom farmor gjorde en väldigt god Chilli con carne utan mixen så ska jag självklart inte använda den mer. Ska bara lära mig att få den smaka lika bra som hennes...


Haha, kanske inte så jätteaptitligt med en närbild på en gryta med kött.

Ikväll slår vi på stort här hemma. Det blir en riktig festlördag med rotfruktschips, rostade mandlar, choklad, ekologisk cola och ostbricka med alla goda tillbehör. Ostbricka är faktiskt det bästa jag vet med ett riktigt gott vin till. Jag är tokig i mögelost men eftersom jag är gravid så får det vänta. Gissa om jag ska trycka i mig mögelsot och rödvin sen? Oh yes!
Vi får se om jag lyckas hålla mig vaken lite längre än igår men förhoppningsvis blir inte 20.30 en svår match att slå?

Ha en bra lördag mina vänner ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0