Frossa i en massa bär!

Hej kära vänner!
Här sitter jag och ska få ihop dagens första inlägg.  Vi laddade med en stor frukost i morse. Det blev mannagrynsgröt med mjölk och bär som jag köpte på torget igår. Det finns faktiskt inte mycket som slår färska bär. Funkar till det mesta, gröten, filen och som godis på kvällen. Jag listan kan göras lång.
Idag är det dags för kalas. Englas farfar fyller 55, grattis Anders!!! Vi är bjudna på mat och tårta idag och vi har hittat ett par riktigt roliga presenter. Men först ska det städas här hemma och det sista i köket ska fixas, vilket innebär en list i hörnan och en hylla i hörnskåpet, sen är vi i hamn. Vad gäller köket iaf.

Gårdagen var riktigt bra. Malmöfestivalen är verkligen inte vad den har varit men det är underbart med alla dofter och inte snacka om festivalstämningen. Alla människor är glada och det är liv och rörelse som gör en upprymd. Middagen på gränden var väl sådär. Jag hade kanske inte gått dit och ätit en kväll men till lunch var det helt okej och 40% på notan mellan 14-17 är det värt.
Jag kanske också var lite småsur för att alla andra kunde äta en blodig biff medans gravida Emelie fick hålla mig till helt för hårt grillad lax.
Men det blev en trevlig dag och en massa kul för Engla.
Vi gick en hel del, nästan i fyra timmar och ghha vad mina ben värkte när vi kom hem. Världens roligaste lördagsdejt var jag nog inte eftersom jag somnade 21.45, efter en hel timmes gäspande.


Dagen frukost, full med nyttigheter!


Engla och världens bästa mormor på festivalen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0