Min Onsndag!

Dagen började tidigt hos barnmorskan. Jag var förbaskat trött och hungrig i morse, förmodligen för att jag skulle vara där med fastande mage. Idag skulle den hemska sockerlösningen drickas, men citon hade jag med mig så det var inte så farligt. Besöket gick bra, det var lite drygt bara men som tur var hade jag Nisse med mig. Man ska ju sitta och vänta i två timmar innan man kan ta provet. Jag hade ingen diabetes och allt annat såg bra ut. Vi hälsade även på hos bebisen, det är så underbart att höra hennes lilla hjärta slå <3

Jag pratade med Stina för någon dag sen, alltid lika roligt, hon kommer hem snart. Då har jag en nära vän att vara gravid med, underbart.
Hon tyckte att jag klagade mycket och att jag får det att framstå som om att jag mår dåligt ofta av min graviditet. Vilket jag absolut inte gör. Jag har gått upp mindre i vikt denna gången  men som min barnmorska så fint uttryckte sig idag så har min kropp faktiskt belastats tidigare av en graviditet och det påverkar kroppen. Denna gången har jag även en treåring att ta hand om, vilket spelar in det med.  Man kan ha en prblemfri graviditet och faktiskt "lida" av de vanliga besvären ändå....
Lite kan man väl få klaga?

Min dag fortsatte iaf med en god lunch med en gammal arbetskamrat. Sist jag träffade henne var i Februari. Vi hade det så trevligt men tiden gick så fort, jag hade kunnat sitta där hela dagen och bara prata.
Nu ligger Engla och sover i soffan (hon har haft en minst sagt livlig dag med mormor.)  Hur ska det nu gå med nattning ikväll?


En trött och HUNGRIG Emelie halv åtta i morse

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gjorde också mitt sockerprov idag, så konstigt, samma dag hihi. Men här kommer man in direkt sen ska man dricka lösningen o sitta stilla en timme sen tar man ett nytt blodprov sen går man hem... nästa besök får jag provsvaren. Så olika det kan va från land till land.

Skönt att allt såg bra ut.

Hälsa lilla lhea från tant stina <3

puss puss

2009-08-26 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0