Natti natti!

Förra veckan bestämde jag och Nisse oss för att det var dags för Engla att somna själv. Vi sitter inne hos henne och läser och pratar lite efter det säger vi godnatt och går ut. Tidigare har vi suttit där tills hon somnat.
Jag måste  säga att det går över förväntan, hon är redan jätteduktig och det första hon säger på morgonen när hon kommer in till oss är jag kunde somna själv. Så hon är nog lite stolt över sig själv och det ska hon verkligen vara min duktiga tjej. Visst hade vi gråt och skrik de första dagarna men det är bara till att rida ut tills barnet förstår rutinen. Inte ska man ge med sig, nene.
Jag tror verkligen att barn mår bra av gränser, rutiner och regler. Blir nog ingen reda annars för de kan inte skapa dem själv. Att klara av föräldrarnas utmaning är nog mycket värt för ett barn.
Anyway, Engla har en favomössa som hon kallar mysse precis som Emil, haha. Nu ska hon sova med den precis som han gör och såhär fann jag henne igår när det blev tyst och jag förstod att hon somnat.


Mammas underbara och duktiga tjej.

Kommentarer
Postat av: simone

Sv: Haha, man måste ju fråga - annars får man inte veta nåt ;) Nej det ska det inte vara, om försäljarna är ärliga ;) Färskvaror så sätt :)

2009-08-04 @ 21:10:44
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Stina

Så söt Engla...

2009-08-05 @ 02:03:27
Postat av: Caroline & Aria

Naaa, så gullig hon är. :)

2009-08-05 @ 08:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0