Söndagar, veckans tråkigaste dag!

Diskussionen vid frukostbordet idag blev söndagar. Både jag och Nisse var överens om att det lätt är veckans tråkigaste dag. Visst är det positivt att det är en "ledig" dag och att man har en dag med familjen. Tanken på söndagen känns underbar på lördagen. Att man får vakna tillsammans och umgås. Men när söndagen väl är här så är den så förbaskat tråkig. Söndagen får bli en partypooper dag. Den drar liksom ner en. Man vet att imorgon är det början på veckan och långt kvar tills nästa helg. Finns det något som heter söndagsångest? Jo nu gör det.
Tidigare skulle jag vilja säga att måndagen är veckans jobbigaste dag men på något sätt är måndagen ny vecka och nya tag.
I vilket fall som så tänkte vi införa söndagsmiddagar med familjen. Det innebär att vi bjuder in oss själv eller bjuder hem närstående på middag. Då får man en härlig dag med god mat och trevligt sällskap, ett perfekt slut på veckan.


Min och Nisses första semester tillsammans i Amsterdam 2005. Nä detta är inte Nisse och nä
han är inte riktig, men jag tror att jag är på väg att ge honom en blöt puss=)
När man är på semester är alla dagar Fredagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0