Jaha, då går man i terapi!

Det är en trött Emelie som skriver nu, både fysiskt och psykiskt. Jag är så trött på värmen, mår inte alls bra när det är så varmt, allt känns 1000 gånger tyngre och jobbigare.

Mötet med kuratorn gick bra men jag kände mig minst sagt uppriven när jag gick därifrån. Hon plockade fram en massa spöken hos mig som har funnits där sedan länge men som ploppar fram under vissa perioder i mitt liv, tex vid något så stort som en graviditet.
Jag tog kontakt med henne av syftet förlossningsrädsla, då det visade sig ligga en massa andra saker bakom detta, men jag antar kanske att så är det i de flesta fallen?

Kuratorn var helt underbar, precis så som jag hoppats på. När vi kom in på hennes rum var där samtalsstolar med ett litet bord med servetter på, precis som på tv. Redan där kände jag gråten i halsen och mycket riktigt kom tårarna, jag grät nog under stor del av samtalet. Ja, de vet vilka knappar de ska trycka på.

Min förlossningsrädsla vill hon lägga över på min barnmorska, kuratorn trodde att det skulle hjälpa med den medicinska förklaringen av en förlossning för mig. Även ett stärkande samtal om hur duktig personalen är och hur sällan det faktiskt går riktigt illa under en förlossning. Skönt att få höra något sånt av en barnmorska med flera års erfarenhet. Ärligt talat tror jag det med efter dagens samtal.
Hon ville dock att jag skulle återkomma till henne ett par gånger till för att bearbeta mina "spöken". Så nu går jag i terapi, I guess!
Det kommer nog att bli ett par jobbiga veckor men absolut nödvändiga. Jag vet att jag är stark och att jag redan har klarat  en stor del på egen hand. Men om några veckor är jag väl ett par stenar lättare?
Jag är extremt nöjd över dagens möte och vad vi har kommit fram till!

Dagen har varit jättemysig förövrigt. Jag och Nisse har hunnit njuta lite av varnadra. Vi tog en sväng förbi V Hamnen och åt en god middag på salt och brygga, sen satte vi oss vid havet med en islatte.
Tack underbara Nisse för att du finns ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0