Tre ska bli fyra!

Här hemma har vi det lugnt. Nisse fixade lite kvällsfika till oss, knäckemacka, te och apelsin. Varför är det så gott att äta på kvällen?
Nu sitter jag här och försöker skriva ett inlägg smatidigt som jag inte riktigt kan ta ögonen från Bachelorette, ett program jag himlade ögonen åt och sa va! har de inte lagt ner de skitet än. Jojo, här sitter jag och är helt besatt. Galet vad sånna program är beroendeframkallande. Detta jag har skrivit nu har tagit mig en halvtimme tack vare programmet=) Bara jag hinner klart till So you think you can dance. Det får jag ju bara inte missa, heja Ade!!

Mamma ringde för någon dag sen och sa att en Pippi Långstrump teater skulle komma till stan i December. Hon undrade om hon skulle boka biljetter till oss alla. Ja sa jag utan att tänka. Sen slog det mig, jag kan ju inte gå på teater med en en månaders bebis. Vårt liv är annorlunda om bara någon månad. Vi tre ska bli fyra.
Så det blev biljetter till mamma, Nisse och Engla.
Ganska mysigt för mig att få lite ensamtid med bebisen en kväll.

När jag tittar på Engla undrar jag ibland hur jag ska kunna älska ett barn till. Har jag så mycket kärlek att ge, eftersom jag älskarihjäl Engla? Men sen förstår jag att det föds en ny kärlek med det nya barnet. Och självklart kommer jag att älska det precis lika mycket.
Men just nu är det bara svårt att förstå att en till ska krypa upp till mig i soffan, mysa med mig i sängen, driva mig till vansinne med allt bus och säga jag älskar dig mamma.
Det har ju bara varit Engla i tre år och nu kommer det en till......
Jag längtar så mycket att få lära känna den lilla tjejen i min mage och att få möjligheten till att älska en person till så äkta och så starkt <3


Jag och Engla i Ängelholms djurpark i våras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0