Vilken pangmiddag!

Jag har nästan alltid varit noga med att laga mat från grunden och sällan slarvat. Men jag har inte varit så mycket för att laga husmanskost. Men idag hörr´ni, så ställdes det till med en pang middag. Helgrillad kykling i ugn med potatis, brunsås, egen inlagd gurka och rårörda lingon / svartvinbärsgele. Ohhh va det var gott. Min kära mor har varit här idag som huvudkock och jag som lärling. Nu kan Emelie göra riktigt bra brunsås må ni tro. Så nu ska det bli husmanskost här hemma, iaf en gång i veckan.


Engla och Mormor gör inlaggd gurka.

Dagen har varit bra, men varm. Min jacka hade tyvärr inte kommit in så jag får göra ett nytt försök nästa vecka. Den som väntar på något gott....
Nu är det helg i vårt hus. Nisse och Engla är lediga imorgon så det blir familjemys hela dagen lång, förutom en stund när jag ska smita iväg och luncha med en kompis.
Ikväll blir det film och lite kakor=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0