Ett bra tips från mig till dig som ammar!

Jag har aldrig haft problem med att amma offentligt. Under den perioden man som kvinna är ammandes är inte brösten bröst, de är mat! Visst har det hänt att bebisen har släppt bröstet helt plötsligt och visat det för ett antal människor som inte alls bryr sig (men det känns som om att de bryr sig.) När jag som nybliven mamma för drygt tre år sen skulle amma offentligt första gången tyckte jag att det var jobbigt. Jag hade inte hunnit skaffa en amningsbehå och allt kändes bara obekvämt. Tills jag fick tipset att använda en tröja med knäppning framtill. Och gud vad mycket lättare det blev. Det var bara till att knäppa upp utan att dra upp hela tröjan. Så mitt extremt bra tips är att skaffa dig en massa fina tröjor med knappar och en mjuk och skön amningsbehå. Då kan man faktiskt njuta av amningsstunden ute utan en massa bök.





De senaste dagarna har vait bland de värsta i mitt liv. Tänkte att jag skulle dela med mig av det när det finns tid för det!


Kommentarer
Postat av: unique

Så trevligt. Tackar för tipset. Alla sådana är välkomna

2009-12-16 @ 17:53:16
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0