Gott slut!

Den näst sista dagen på året har jag och mamma firat med en semla.  Jag blev så sugen på det för någon dag sen och eftersom min underbara mamma snappar upp allt jag säger och försöker uppfylla det, kom hon med semlor i morse ♥ Ja, Nisse och Engla, där finns vars en till er med. Om inte kylskåpsmonsterna invaderar förståss, hihi!!
Det är nog inte tid för semlor nu väl? Men finns det så är det ju bara till att tacka och äta upp.
Det har kommit så otroligt vackert väder till skåneland, kallt och klart. Just the way i like it! Jag och Lhea tänkte ta en lång promenad innan vi hämtar Engla.

Alltså fattar ni vad mycket skit jag har stoppat i mig nu under jul. Som många andra gottegrisar har jag tryckt i mig både det ena och det andra. Nejdå inga lagom mängder heller, det är ju bara jul en gång om året hör jag mig själv säga varje dag mellan den 29 november och den 31 december. December månad är fettcellernas månad.
Man ska kunna äta vad man vill, för en del av livets goda är faktiskt god mat och dryck, men ät lagom om rör dig mer än vad du stoppar i dig. Det låter väl som en sund diet? Inte för att jag följt det under jul, men nu på måndag då jävlar, hahaha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0