Min julafton!

Nu tänker jag inte vara dryg och dra hela dagen. Jag bjuder på det hela i en lagom sammanfattning.

Vi var som sagt hos oss i år. Alla bidrog med något till julbordet och vi fick ihop ett riktigt bra julbord också ska jag be att få tala om. Detta året gjorde vi så att vi satta bara fram det "kalla" först för att sen ta fram den varma maten. Tidigare har vi satt fram allt på en och samma gång. Det nya sättet var mycket bättre. Dels så har vi ett par kräsna jäklar i vår släkt som inte äter sill, host host=) som faktiskt var illa tvungna att äta lite nu när det andra inte var framme. Också äter man mycket längre när man delar upp det. Annars tar det flera dagar att laga och typ tio minuter att äta upp.

Vi fick fina paketer och jag och Engla satt med stora högar som vanligt. Haha, de två bortskämda. Men va fasen, jag har en mamma som tycker om att både shoppa och ge och Engla har en mamma med samma intresse, så varför inte?
Denna julen var lite speciell eftersom Engla var så duktig och lämnade sina nappar till tomten. Hon hade packat dem i en liten påse, knytit ett rött band runt och lagt dem under granen. Mammas duktiga tjej. När kvällen sen kom kan jag ju säga att Engla var något förstörd. Hon ville ju ha sina nappar tillbaka. Men nu har det gått fyra dagar och hon klarar det så bra. Jag slutar aldrig att förvånas och jag är så stolt över min tjej ♥
Det största problemet ligger nog hos föräldrarna tror jag. Det är nog vi som är för lata och mesiga för att ta itu med saker ibland. Tror nog inte man ska tänka så mycket ibland utan bara göra. Visst ett barn blir redo för diverse saker någon gång men det är föräldranas ansvar att hjälpa dem på vägen.
Så då fick jag ju sagt det.

Hoppas ni alla fick en härleg julafton med mycket kärlek!



Engla bjöd Tomten både på en kram och sina nappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0