Mys i stugan!

Här sitter jag i soffan och käkar kolasnören, ja sådana man åt på barnkalas när man var liten. Jag har i alla fall inte någon kolasnörtävling och det är inte jag som köpt dem, men likt förbannat är det jag som sitter och äter upp dem. Hur som helst så är jag på jättebra humör idag. Jag har fått på lite smink i fejan, vilket gör att man känner sig lite piggare. Jag har haft något annat på mig än min morgonrock, jag har varken glömt deodoranden eller tandborstningen och det viktigaste av allt, jag har varit ute. Det blev en lång promenad med söta Johanna och vagnarna med två sovande barn i, vi avslutade med en smaskig lunch.
Nu har jag tänt ljus i huset och julbelysningen skiner upp fint i våra fönster. Finns det något bättre sätt att ta vara på denna mörka tiden än att hamstar på sig en massa ljus och se till att använda dem flitigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0