Tre dagars julfirande!

Pust! Nu är vi hemma efter en massa julfirande. Man ska ju försöka hinna träffa alla nära och kära under denna fina högtid. Gemenskapen är det som gör julen speciell för mig. Okej maten med såklart=)

Igår var vi hemma hos min pappa. Det är inte ofta vi ses men det är så underbart när vi väl kommer dit. Engla är verkligen morfars lilla ögonsten och hon bara avgudar honom, precis som jag gjorde när jag var liten. Är det inte något speciellt med flickor och deras pappor? Pappas syrra, faster Cecilia var där också. De har nyligen fått kontakt och då även jag. Hon och hennes man är proffs fotografer, de var här i söndags och fotade oss (familjen) foto som vi gav pappa igår. Även vi fick en hel bunte och hjälp vad fina de blev. Nu kan jag fixa till min fotovägg i sovrummet.

Idag var vi hemma hos Nisses syrra och firade. Kusin Aria var hos sin pappa på julafton så henne ville vi ju träffa och ge paket. Vi har mumsat i oss en förträfflig middag idag. Hel kyckling med en massa rotfrukter och pestosås, så nu är vi fulla och goa i magen. Varför äter man så mycket mer än vad som rymmer? Det slår aldrig fel, efter varje jul har jag alltid lust att kasta ut mitt kylskåp.

Själva julafton var vi här hemma men det berättar jag om i morgon. Nu ska jag mysa ner mig i soffan.

Puss & kram!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0