Gårdagen....

....blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Det gick bra att lämna Engla, hon har det så roligt hos farmor och farfar. De busar en massa i trädgården. När jag och Nisse åkte iväg var det nog värst för mig, jag hade ångest och gråten i halsen, tramsigt jag vet. Kan inte förklara varför jag kände så jag vet ju att hon har det så bra där. Men efter ett tag kändes det skönt att få spendera tid med bara Nisse.

När vi väl kom till Helsingborg körde vi rakt in i Helsingborgsfestivalen, pust! Var inte lätt med parkering kan jag säga. Men det löste sig och vi hittade en jättemysig meze restaurang. Det var skönt att kunna sitta och prata i lugn och ro.
Teatern var jättebra vi såg Lorden från gränden med Cleas Malmberg och Eva Rydberg. De är ju helt underbara tillsammans och så gamla i gamet att de rent ut sagt inte bryr sig om ett toppenbra skådespeleri. Jag menar vem vill se seriösa miner och ett toppenbra skådespeleri på en sommarteater? De bjöd på en massa improvisation och många skratt. Hysteriskt roligt!!
Mitt i allt detta roliga öppnade himlen sig och det började ösa. Tur att vi hade köpt regnponchos. Men efter ett tag kom åskvädert, oh som det smällde. De var tvungna att avbryta teatern eftersom ovädert var mitt över oss, det är farligt för skådespelarna på scen.
Men det var bara 15 min kvar på pjäsen och vi hade fått se en teater som vi var mer än nöjda med. Tummen upp för Cleas och Eva!

Farmor och farfar ringde mot slutet av teatern och sa att Engla ville sova hemma. Hon hade svårt för att somna. Förmodligen var detta bara trams för att hon skulle tjäna vakentid. Men vi hade vägarna förbi på vägen hem från Helsingborg så självklart hämtade vi vår då sovande lilla flicka.


Popcorn, choklad och regnponchos rädda kvällen.


På vägen hem blev det en chokladmilkshake på donkan.
Flera år sen jag drack en sån, men har man begär så har man....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0