Härliga fredag!

Godmorgon! Nu har jag precis ätit frukost, gröt, knäckebröd och kaffe. Nu ska vi snart åka och hämta min mamma för att sen åka till Nisses föräldarar och ha en heldag i trädgården med sol, bad och grillning.
Jag kom i säng sent igår, satt och läste boken den hemliga kocken. En bok om vad som egentligen serveras på tallriken. Där står om alla tillsatser och vad de har för effekter. Jag kan ju säga att jag är rädd. Det är ju sjukt skrämmande. Jag är iofs väldigt insatt i kost och hälsa och kan väldigt mycket redan, men gud det tar ju aldrig slut. Nu har jag bestämt mig för att leva ett sundare liv och ge mina barn kunskaper om ett sunt liv.
Man behöver ju inte bli galen men man kan ju börja nånstans och göra det som känns bra för en. Och tyvärr är det ju brist på tid i dagens samhälle. 

Jag tänkte:

Sluta äta lösgodis och istället köpa ekologiskt godis då och då, jag menar det är ju klart att Engla ska få sitt mys på helgen.

Baka kakor istället för att köpa

Köpa bröd som inte är konstgjort, finns i ekologiska butiker eller mossagården

Köpa ekologisk frukt från mossagården

Saker jag redan gör:

Egen sylt

använder mig ABSOLUT inte av snabbsåser och liknande skit.


En bok som alla borde läsa.
Tack Caroline för att jag fick låna den.





Kommentarer
Postat av: Stina

Jag kan inte leva utan snabbsaser och losgodis...



Du e duktig du som orkar =)



PUSS

2009-07-17 @ 17:37:05
Postat av: emelie svarar

Du e go=) Nä lösgodis är faktiskt också mitt problem men tur att vi lever i ett samhälle med alternativ. Men det kostar....



Puss

2009-07-17 @ 17:51:56
URL: http://mammaemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0