If you wanna come to my hotel.....

.........Kommer ni ihåg låten med R kelly?
Min och Stinas partylåt för 5 år sen. Idag när jag körde hem från barnmorskan kunde jag ha radion på för en gång skull (annars går pippiskivan varm.) Jag älskar att vara mamma och jag hade inte bytat det för nåt i världen, men för en liten stund i bilen idag var jag fem år tillbaka i tiden och blev party Emelie och fri som en fågel. Med skinande sol och hög volym i bilen var jag 20 igen. Gissa om jag blev sentimental där för mig själv när jag hörde vår låt.
Sen började jag tänka på Stina och allt roligt vi har gjort. Som jag saknart dig min vän, kom hem nu så vi kan vara gravida, mammor och förhoppningsvis Emelie och Stina igen då och då när våra bebisar är större.

Nu är här lugnt igen hemma. Det blev som jag skrev en tacos för mycket, pust! Men gott var det kan ni tro.
Vi har varit ett par stycken här idag, min mamma, Nisses päron, Nisses syrra och kusin Aria, min mormor och vi, fullt hus. Det slog mig idag när jag satt och tänkte att detta är min "nya" släkt. Det är dessa jag ska fira mina jular och födelsedagar med i framtiden och jag blev glad av tanken att man på något sätt har skapat sin egen lilla släkt. För första gången känner jag faktiskt en vi känsla när jag vistas med så många närstående. En känsla som gör mig varm.


Fick blommor, kaffe och tryffel av mamma och söta ekologiska
gelehjärtan av Caroline. De vet vad jag gillar ♥
Tack!


Gissa vad jag ska mumsa på ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0