Nystart!

Vår lekdejt var mycket trevlig idag. Det bjöds på jättegoda chokladmuffins och jag hade med mig lite vegetarisk lasagne som jag rotade fram från frysen. Man måste ju äta för att ha energi till att leka.
Engla tycker verkligen mycket om Aria, är så kul att se. Hon är så lillgamal och ska ta hand om henne så fint. Men det är mycket viktigt för Engla just nu att vara stor. Säger man något annat får man höra.
Jag tror att Engla blir en perfekt storasyster.

Vädret har varit så konstigt idag. Ena stunden var det riktigt ruggit sen kom solen fram och då blev det så jobbigt varmt.
Nu längtar jag verkligen till hösten. Är så trött på den såkallade sommaren nu. Jag vill ha regn och rusk, men även fina soliga höstdagar. Då man kan sitta ute på en uteservering med filt och dricka te.
För mig betyder hösten nystart. Allt det gamla trillar av för att kunna skapa nytt och färskt. Jag blir mycket harmoniskare på hösten. På sommaren ska man göra så mycket och jag får nästan lite dåligt samvete om jag känner för att sitta inne en solig dag. På hösten däremot känns det mer okej att vara inne. Man kan tända ljus, burra in sig i soffan, ta fram sin mysigt höstkläder, spela spel, dricka te och varmchoklad i mängder, ja ni förstår.
Jag ska absolut inte förkasta sommaren, för sommaren är magisk och jag vet att när vi kommit en bit in på hösten när allt är mörkt och grått vill jag inget hellre än att se en riktigt fin sommardag.
Tur att vi kan få lite av allt......


Fater Caroline leker med barnen, själv satt jag på en bänk och kände mig
som en strandad val.



På väg hem.


Nu ser jag inte mina fötter mer, tur är väl det för de är svullna som bara den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0