Varför?

Godmorgon mina vänner!
Kom i säng sent igår, vilken nattramlare jag har blivit. Var tvungen att gå upp åtta när Engla vakna. Var hyfsat trött då, släpade med mig täcket ut till soffan sen satt vi där en stund och mös innan det var dags för lek.
Nu har vi precis åkt skridsko i hela huset med våra lila Ikeainneskor. Men fyndig som man är har jag passat på att åka rundor med den rena tvätten till de olika garderoberna. Det gäller att vara effektiv.

Idag blir det stan med familjen, farmor och farfar. Blir väl lite shopping idag med och en lunch hos Italienaren. Vilken pasta de serverar där och till mycket bra pris.

Igår hände något som jag har väntat på. Engla har kommit in i sin "varför period". Sen igår tror jag att jag har fått 2000 varför. Det som är så fint är ju att barnet tror och förväntar sig att deras föräldrar ska kunna precis allt. Men så är ju inte fallet och framför allt inte frågorna som kommer från den livliga fantasin som barn har. 
Och alla som har barn vet att barn verkligen inte ger sig utan ett svar. Vilket jag beundrar hos dem. Svarar man vet inte får man varför tillbaka.
Vad jag minns hade mina föräldrar svar på det mesta till mig, och jag svarar på det mesta till Engla men ibland är det faktiskt lite "hitt-på-svar".
Så är det så att man faktiskt ibland svarar något man tycker låter bra för att barnet ska var nöjd och ljuger man i så fall?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0