God morgon ösregn!

Idag var det bara att trampa i stövlarna och på med regnkläderna när vi skulle till dagis. Men med min vanliga otur hade det slutat regna när vi kom ut. I vanliga fall hade jag blivit glad för det men nu var jag så varm efter all bekymmer med regnkläderna så nu ville jag bara att det skulle regna.

Idag ska jag bara vara hemma och vara vuxen. Jag ska inte titta på barnkanalen eller nåon Pippi film, jag ska inte bygga samma pussel 17 gånger, inte leka att jag är en skrikande bebis med Engla som min mamma och jag ska inte läsa barnböcker. Nä idag ska jag vara vuxen. Äta en lång frukost och läsa tidningen.
Sen ska jag städa och förbereda middag, det blir vegetarisk lasagne idag, gott!




Redo för regnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0