Vänner!

Sitter och lyssnar på Malin Åkerman som sommarpratar i P1. Tårarna rinner ner från kinden utan att jag egentligen märker det. Sen säger jag högt till mig själv. Nä jag sitter inte här och gråter.
Hon valde att spela låten Girls just wanna have fun, en låt som tar mig tillbaka till mina lite tidigare år. När jag och mina vänner hängde på högstadiediscot Carita. Vi dansade oss trötta till denna låten med många fler.
Jag har haft så många underbara stunder med mina vänner och jag har så mycket att tänka tillbaka till. Så många skratt, bråk och tårar. Jag kunde inte haft mer perfekta stunder.
Nu sitter jag här och är nästan tvåbarns mamma, shit vart tog tiden vägen.
Ibland var det bara så lätt  att vara ung. Livet lekte. Inget var förevigt och det spelade ingen roll. Man levde mycket mer i nuet när man var yngre. En väldigt härlig känsla.

Men jag ska absolut inte sticka under stolen att livets goda kommer med åren, oj nu pratar jag som jag vore hur gammal som helst. Men å andra sidan har jag varit med om ganska mycket för min ålder.
Att bilda familj och ta ansvar för sitt eget är det bästa jag har gjort och det blir bara bättre och bättre.
Men jag vill aldrig tappa förmågan att ta mig tillbaka till mina härliga och fria år i ungdomen där dagen utan planer var i centrum.

Stina är min äldsta vän som jag delar så mycket med. Hon är också gravid nu, ska ha sin lilla bebis en månad efter mig. Så kul! Denna underbara människan är den roligaste jag känner, ingen kan få mig att skratta som hon. Jag hade kunnat sitta och vara sentimental i flera dagar över allt vi gjort och varit med om tillsammans.
Jag älskar dig och kan inte tänka mig att spendera mitt liv utan att ha dig i det. ♥

Charlene är en helt underbar vän som jag fann lite senare i livet (jag var nog 19). Det sägs  ju att de vänner man får senare i livet är de vänner man väljer själv. De som verkligen passar en. Challe är den mest underbara människa jag känner och ska vara gudmor till lilla Lhea i magen. Det säger allt. Challe tar fram det bästa hos mig. I love you Challe. ♥

Dessa två tjejerna har hela mitt hjärta utöver min familj och min mamma. Jag är stolt över att få vara er vän och jag önskar alla vänner som er!

Bilder  kommer lite senare ikväll, då jag inte har så många på denna datorn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0