Super soppa!

Tänkte att jag skulle skriva receptet på den goda linssoppan jag lagade för någon dag sen.
Den går fort all laga, är nyttig och supergod.

1 L hönsbuljong (jag använder ekologisk)
1 burk krossade tomater
4 potatisar (går att variera med blomkål)
1 röd eller gul lök
1 tsk curry
2 dl röda linser

Hacka och fräs potatisen och löken i curryn med lite rapsolja.
Slå på buljongen och krossade tomater
Låt koka i 5 min
Häll i linserna
Låt koka i 10 min

Servera med ett gott bröd.

Detta är så bra! Funkar för alla och det bästa är att det tar 20 min.

Lägger inte med någon bild eftersom inte utseendet ger smaken rättvisa=)

Receptet har jag tagit från nyhetsmorgon tv4

Kommentarer
Postat av: Josephine

hej, allt bra idag ? :)

2009-05-20 @ 09:00:22
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0