En vecka senare....

Har precis tagit mig en varm dusch, fixat fötterna och plockat brynen. Så skönt att ta hand om sig själv och få rensa huvudet. Båda barnen sover. Ja just det jag har ju två barn nu ♥. Vilket är helt underbart, men det råder brist på duschandet och sovandet här hemma.


Vårt mirakel!

Torsdagen den 5/11 en dag efter beräknad bf valde vår lilla Lhea att titta ut. Jag fick en helt underbar förlossning med endast lustgas och akupunktur (som gjorde så ont att sätta) Då kan ni ju faktiskt tänka er hur ont det gör med tanke på att föda barn inte är smärtfritt. Hjälpte det då? Jag det gjorde det faktiskt. Jag blev väldigt dåsig och skönt avslappnad av det och kan varmt rekomendera det till alla er som hade tänkt er att föda barn.
Jag fick ett fantastiskt gäng som hjälpte mig att föda fram mitt barn och Nisse kunde inte ha varit bättre. Det hela tog 3,5 timme och efter förlossningen var jag pigg som ingenting hade hänt, åt mina goda mackor och njöt fullt ut av familjelyckan. Vi kom till det nya familje bb och åkte hem dagen efter.
Vet ni? Lhea blev ingen jättebebis som de sagt. Hon vägde 3345 och var 49 lång. Hon är helt perfekt och hon mår bra <3



Akupunktursnålar för avslappning och smärtlindring. Fick även i örat.







Väl hemma!

Vi alla mår bra. Visst lite upp och ner är det här. Fast än att man älskar det lilla livet är det ju ändå ett nytt liv som man ska vänja sig vid. Engla är glad för sin lillasyster men lite besviken för att man inte kan leka, bära eller hålla henne. Själv har jag väl varit lite nedstämd (vilket är väldigt vanligt efter en förlossning,) herregud jag är ju en fet jävla hormonbomb nu. Min största sorg är nog att jag insett hur stor Engla faktiskt har blivigt och hur fort tiden går utan att man märker det. Jag ska bli så mycket bättre på att verkligen leva NU med mina barn och njuta av varje dag och stund med dem. För tiden går och vi med den.....


Jag har velat skriva detta inlägget i en vecka men det är som sagt brist på tid.
Vi hörs när vi hörs

Många kramar






Kommentarer
Postat av: unique

Åh, STORT grattis. Misstänkte att bebis hade kommit, men ville inte skriva ifall att.



Va skönt att allt gått bra. Du blir snart gladare. Det är ju "bara" lite babyblues.



Hoppas på att få läsa lite om Lhea i framtiden =)

2009-11-12 @ 18:18:06
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Ester

Stort grattis till er! Nu får du bara mysa o ta det lugnt! Kramar, Ester

2009-11-12 @ 21:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0