Mögel!

Satt och läste kostråd för ammande. Till min förtjusning såg jag att allt vad onyttiga, feta opasteriserade ostar heter är okej. Jo jag tackar, nu blir det en jul med mögelost på pepparkakorna. Kan man kanske även dricka ett glas vin till, eller en lite roligare glögg än den asäckliga saft glöggen? Såg på livsmedelsverket att enligt nyare studier är det okej att dricka ett till två glas vin i veckan när man ammar. Själv är jag en riktig mes som inte vågar mig på några risker alls, men om det står på livsmedelsverket så borde det väl vara okej?
Någon som vill dela med sig om sina åsikter när det kommer till alkohol och amning?

Exakt såhär står det på livsmedelsverkets hemsida.
Det är inte skadligt för barnet om du dricker små mängder vin eller öl när du ammar.
Små mängder är 1-2 glas vin eller öl eller 1-2 drinkar.
Drick inte oftare än 1-2 gånger i veckan.
Den mängd alkohol som förs över till barnet är mycket liten.
Även om alkoholen inte skadar barnet påverkas du av alkohol.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Det verkar ju vara rätt lugnt då ju! Har också hört att det är så. Livsmedelsverket är ju så strikta med allt så skriver dem så så kan det inte vara något.

2009-11-20 @ 16:05:52
Postat av: Lollo

Mitt namn kom inte med =)

2009-11-20 @ 16:06:45
Postat av: unique

Du vet om att det är taskigt att fresta mig så va? hehehe Fatta jag längtar efter ost, portvin, rött kött, m.m. Oj, vad det ska ätas när bebis tittat ut



Har ni det bra?

2009-11-23 @ 08:25:56
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0