Upp och ner!

Snart har fyra veckor gått sen vårt lilla mirakel kom, men vardagen är minst sagt fortfarande upp och ner. Visst har vi precis börjat lära känna henne och förstår henne mer och mer för var dag som går. Men två barn är verkligen inte bara ett barn mer, eller jo men nej. Ja ni fattar? Det är ganska mycket jobbigare med två barn, men det skulle jag vilja uppmärksamma i ett annat inlägg under rubriken att få ett syskon / att bli förälder till fler än ett barn. Jag tar itu med det när nästa skrivlust kommer.


Upp och ner var det ja. Här hemma lider vi av sömnbrist. Kanske inte fullt så svår som många andra nyblivna föräldrar. Jag måste nog säga att vi har haft tur med våra barn. När Engla var bebis sov hon hela nätter redan från början och inatt har vi vaknat en gång av Lhea (det var dock den första.) Den lilla damen har stark röst och använder den gärna. Hon är bara nöjd på ett ställe och ni kan ju gissa var det är.
Utöver sömnbristen och tinitus (stavas det så?) så bor jag i min morgonrock, kylen är tom eftersom vi aldrig kommer loss med att handla, när vi ska ha middag kommer vi alltid på det lite för sent, nästan i stil med att Oj! klockan är fem. Vi borde kanske äta?
Sen var det ju det här med hygien, även den är lite sisådär. Lite kräk på tröjan som man har haft en vecka gör ju inte så mycket. I bästa fall får man tag på en handuk som man blötar lite i kanten och tvättar av tröjan med.
Men även denna tiden har sin charm och att denna mamma såsmåningom är redo att sakta men säkert även bli Emelie igen och hitta förmågan att kombinera dem......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0