200g på 3 dagar!

Sitter här halvt risig i soffan och dricker mitt morgonkaffe. Natten har varit som de flesta är nu för tiden om inte lite värre. Har drömt om min förlossning inatt. Jag var iofs väldigt stark i drömmen och andades genom värkarna precis som man ska. Jag lät värkarna komma utan att motarbeta dem, de fick göra precis vad de skulle och jag litade på min kropps förmåga.

Men ändå......

Det är inget lätt att föda barn och ska jag vara ärlig så vaknade jag halv 4 och var skiträdd. Efter några timmars vakentid med en massa tänkande, kissande, drickande och suckande över smärta i höfterna sitter jag här nu och har klarat av ännu en jobbig natt och känner mig förvånansvärt stark. Idag har jag exakt en vecka kvar till planerad förlossning vilket innebär att jag snart har min underbara dotter på bröstet och den tanken gör alla blivande oroliga mödrar starkare.

Till mitt kaffe har jag färska blåbär och resten av mitt 200g choklad (dock bara ett par bitar kvar) men när kan man annars äta choklad med rent samvete till frukost om inte när man är mer än höggravid?



Kommentarer
Postat av: unique

Choklad till frukost?? Det gör du fan rätt i =)

2009-10-28 @ 11:17:12
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0