Alla gör vi vad vi tror är bäst!

Idag blir en fartfylld dag med tandläkarbesök, lunch, barnmorskan och vaccinering mot svininfluensan. Idag är det min och Nisses tur och imorgon är det Englas. Det har diskuterats fram och tillbaka angående vaccinet, jag har både fått possitiva reaktioner och negativa vad gäller att vi har valt att vaccinera oss. Jag är väldigt påläst och hade inte för nått i världen utsatt någon i min familj för något som jag trott skulle vara farligt. Man gör väl alltid det man tror är bäst, inte minst för sina barn? Sålänge föräldrarna är pålästa och med det menar jag inte en liten spalt i sydsvenskan utan VERKLIGEN pålästa så finns det inte mycket som talar emot en förälders intuition.
Engla är mitt allt och jag skulle inte ge henne vaccinet utan att tro att det verkligen är bäst för oss.
Som det så fint står på på umas
Det kan vara bra att veta att risken att drabbas av en allvarlig följdsjukdom på grund av den nya influensan är betydligt större än risken för allvarliga biverkningar av vaccinationen.

Vi ska även ha en liten bebis här innom kort, känns tryggt för oss om alla andra är skyddade. Hade nog inte varit så fint om det lilla livet hade fått svininfluensan?


Och vad gör man om man valt att inte vaccinera sig eller sitt barn och barnet sen blir dödssjukt? Man hade ju aldrig kunnat förlåta sig själv.


Nu är det kanske så att influensan har visat sig att inte vara värre än någon annan influensa ÄN. Men har man då själv legat sjuk i influensa någon gång tidigare vet man att det inte är att leka med och att det faktiskt finns folk som dör då med.
Jag är för vaccin och har all förtroende för vårdpersonalen som råder en till vaccination, jag menar vem är jag att säga emot?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0