Det luktar köttbullar i stugan!

Kom på att jag hade färs i kylen som skulle tilllagas idag. Bara till att ställa sig och steka köttbullar. Det får bli bra till middag i morgon. Mina köttbullar blir aldrig som jag tänkt mig. Jag ser dem framför mig som små och runda. De blir alltid stora eftersom jag inte pallar stå i evighet och rulla. Och de blir allt annat än runda. Men det är väl smaken som räknas? Tror minsann att jag ska göra mig en köttbullsmacka innan jag tar mig till affären.
Lite ska man väl få njuta när man lagar mat två gånger på en dag?






Nä fy fasen. Tillbaka en stund senare för att fresta, eller kanske uttrycka min njutning.

Två skivor kavring med rikligt med smör som smälter av de varma köttbullarna och ett par skivor kall och krispig gurka på. Vilken tur att jag hittade färsen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0