När jag ändå är i farten!

Känner mig mycket piggare nu när jag vaknat till liv och fått mig en dusch.

Jag har tänkt på hur mycket det gör för en när man tar hand om sig själv. Unnar sig något fint, träna något som känns bra för en själv, sminkar sig lite, smörjer sig med favorit krämen, tar ett bad eller bara köpa sig en gosig pyjamas och en ny bok. Jag kommer aldrig sluta att ta hand om mig själv.

Min mamma är min största förebild när det kommer till sånt. Hon är snart 50 och ser faktiskt för jäkla bra ut om jag får säga det själv. Visst åldras hon och är kanske inte alltid bekväm med det (tyvärr.) Jag själv tycker att det är vackert att åldras om man gör det med ro och låter kroppen få gå sin naturliga gång. Jag tror inte att mamma vet hur vacker hon faktiskt är. Men hon tar också väl hand om sig och har gjort det de senaste 15 åren. Hon tränar ett par dagar i veckan, använder cykel som transport, äter nyttigt men glömmer absolut inte bort att unna sig av livets goda.

Jag menar inte att man ska vara pinnsmal och träna maniskt. Man ska hitta den balans som passar en och inte glömma, att ser man bra ut innut i, gör man det garanterat utanför.
Man ska ta hand om sig själv och sin kropp, om inte för oss själv så för våra barn och nära. Jag älskar reklamen som gick för en tid sen, om du kunde se ditt hjärta skulle du ta bättre hand om det då? Kommer ni ihåg mannen som höll en hjärtkudde och valde mellan att ta trappan och rulltrappan? För som sagt allt handlar inte bara om ett snyggt yttre.......



Stackars Nisse blir tvingad till en massa "unna dig saker." Men jag tror 
inte att han tycker det är rent tokigt.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: unique

Ja, just den. Visst, man kan köra mandelolja. Det läste jag efteråt haha. Skit samma. Nu kör jag

2009-10-26 @ 20:00:15
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0