VårdAvBarn/Gravid

Engla är sjuk idag. Även Nisse är hemma för Englas skull. Jag är helt slut och känner att jag inte är stark nog att uppfylla en liten sjuk tjejs alla behov. Undra i fall Engla har feber av vaccinet i fredags, kan biverkningar komma så sent tro? Eller är det kanske bara något annat litet virus som vill min älskling illa?
Så idag vabbar vi alla för varandra känns det som.

Vill ni veta något? Jag var inne på förlossningen igår. Värkar, jodå minsann så är det. Jag sitter fortfarande här med värkar och tydligen kan jag göra det i dagar  som den hemska barnmorksan från gårdagen nästan sa med ett halvstressigt leende på läpparna. JAG HAR ONT!
Nisse och Engla sover och jag har envisats med att släpa ner en tung tvättkorg till tvättstugan. Fick stanna några gånger på vägen, ta tag i väggen och pusta.
Man blir faktiskt lite störd när värkar och sånt sätter igång. Igår blev jag så ledsen att jag grät i mammas famn för att jag kanske inte skulle hinna färga bryn och fransar som är planerat i morgon. Jag skulle ju vara fin hör man en snyftande flodhäst säga. Som att det skulle hjälpa, haha. Men nu hinner jag kanske?



Igår i trädgården, njuter av den härliga oktoberdagen.


Kommentarer
Postat av: unique

Låter inte så kul. Hoppas du hinner färga så du blir fiiin =) Tycker du är fin iaf

2009-10-19 @ 16:29:27
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Ester

Du är så fin ändå så :) Stort lycka till när det än blir dags att föda! Kram

2009-10-19 @ 21:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0