Mamma, pappa och storasyster längtar <3

Ultraljudet idag var som en dröm. Vi möttes av en underbar barnmorska som var ödmjuk, pigg och glad. Hon visade oss till undersökningsrummet där mötet med vår lilla bebis blev över all förväntan.

Hon startade undersökningen med att berätta hur busfian låg och precis som jag har kännt så har hon inte vänt på sig helt. Hon ligger liksom tvärs över magen men lite mer ner med huvudet och upp med gumpen, så förmodligen är hon på gång. Nu har hon bara två veckor på sig, hoppas hoppas. Någon vändning eller snitt slipper vi gärna. Men barnmorskan sa att efter varje graviditet är där mer plats i magen för de små liven.

Jag har även känt att hon är lite stor, och mycket riktigt, redan nu väger hon 2,5 kg. Haha inte dållit de inte=)
Hon är 19% större än medel och beräknas väga 4 kilo när hon kommer ut. Håll tummarna att jag INTE går över tiden. För då kommer det väl ut en 5 kilos klump? Men vet ni vad, hellre att hon är en frisk och rejäl unge än en liten späd som man knappt vågar ta i. Engla vägde också 4 kilo när hon kom, så det är liksom lite vad jag är van vid. Hon såg så frisk och välmående ut och jag personligen tycker att det känns som att ett lite större barn klarar av mer.

Vi fick även se henne i 3d/4d och gissa om jag höll på att lipa. Hon var så fin och välskapt. Tyvärr låg hon fortfarande med händerna för munnen så vi fick inte sådär superbra bilder, vi fick nöja oss med profilbilder. Men gud! En liten näsa, fina små läppar som hon sög lite på och två händer som hon gned över munnen.
Hon hade riktigt tjocka kinder som jag bara ville in och gosa med och en riktigt rultig mage. Där satt ett par stolta föräldrar när barnmorksan undertiden hon undersökte sa, vilken söt liten tjej ni ska få!

Vi längtar efter dig vår lilla tjockis, Lhea Maria Enja ♥





Bilderna kanske inte är så lätta att tyda. Bilderna är även fotade
med egen kamera, tyvärr fick vi dem inte på skiva.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skönt att allt gick bra gumman och så glad jag är för er skull =)



Hon ser verkligen ut att ha gosiga kinder hihi



Vi ses snart

LOVE YOU

2009-09-15 @ 19:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0