Din passiva jävel!

Ut kommer vi från coop, med en påse mat. Vi ska hem till vårt trygga hem och laga oss en god middag. På en bänk utanför coop sitter det en välkänd uteliggare, han har en grön sliten vinterjacka på sig, han har kutad rygg och han sitter och dricker en cola och han äter en bulle. Han äter den ivrigt och jag ser hur han stoppar i sig den sista biten. Jag blir ledsen och jag tänker på att jag skulle springa in och köpa en brödlimpa och en banan till honom. För hans skull men även för min skull, för jag hade mått bra och han hade blivit mätt för ett tag. Men jag bara står där. Jag hoppar in i bilen och mina tårar börjar rinna. Vi kör iväg och jag känner ilska mot mig själv. Va fan gjorde jag inget för, varför gick jag inte in och köpte den där bananen?
Jag har väldigt svårt för att ge pengar, jag vill bidra till något bra, jag ville ge honom den här bananen. Men jag åkte iväg och jag är så arg. Nu ska vi snart äta middag och just idag kommer det nog inte smaka så bra!
Hoppas att det finns någon där ute som gör mer än att bara tänker på goda gärningar. Nästa gång ska jag, det har jag lovat mig själv.

Kommentarer
Postat av: Julia

haha ne det tror jag inte :D

2010-04-11 @ 21:04:04
URL: http://jullanbullans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0