Balans!

För mig är det viktigt att hitta balans i livet. Ni som har fått barn vet att den här balansen som jag talar om oftast är ett minne blott tills man har arbetat upp den. Man har velat fram och tillbaka och haft dåligt samvete. Man har försökt hitta en lösning som passar alla och man har försökt att komma överrens med sitt nya jag (mamma Emelie) men även försökt att ha kvar en bit av gamla Emelie. Med sin partner går man från älskare till ett riktigt bra team och man har inte bara varandra att rå om längre.

Att hitta balans är lättare sagt än gjort. Givetvis finns där småbarnsföräldrar som inte alls har någon aning om vad jag pratar om, men i det stora hela så tror jag att allt måste underhållas, då även vardagen.

Just nu känner jag att jag har hittat den balansen i mitt liv. Jag kan vara den "bullmamman" som jag älskar att vara. Samtidigt som jag kan slå klackarna i taket en galen lördagnatt med mina underbara vänner. Jag kan vara älskare och mamma. För lite av något slår det bakut tillsist. Utan något av detta i mitt liv hade jag inte varit lycklig. Jag och min familj har hittat ett sätt som passar oss. Men det är inte lätt, det har tagit oss fyra år. Trots att jag förvandlas till sommar Emelie under tre månader om året (lite för många besök på cuba cafe) så är jag trots allt alltid mamma i första hand.



Mitt lilla blomster projekt. En dag för länge sen då solen fortfarande sken.

 


Kommentarer
Postat av: Charlene

Fint inlägg!

2010-08-16 @ 20:21:08
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0