Thaimat och vattenpölar!

Idag är en riktig mysdag. Trots än att jag hellre hade velat sitta på något mysigt cafe på landet i en sval klänning och kisat för solen. Men men, man ska väl göra det bästa av det? Engla och jag har plaskat i vattenpölar på väg till affären. Jag har slängt ihop en riktigt bra thai lunch och bjudut mina svärföräldrar på. Vi har fikar på stora härliga kanelbullar och druckit kaffe ur mina höst koppar (dem jättestorkopparna jag dricker te ur.) Nu har Engla en kompis på sitt rum och Lhea sover. Jag sitter och försöker peppa iväg mig själv till träning men det går sådär.



Bild lånad av Challe!


Thaimaten som jag lagade idag blev jag bjuden på på min möhippa. Jag handlade alla ingredienserna igår på möllan. Receptet hittar ni här.
Utöver det som står i receptet hade jag

Sockerärter
Herikuvert
galanga (en asiatisk rot)
minimajs

Jag hade ingen tofo i och när allt var klart strödde jag över cashewnötter, hackad färsk koriander och solrosskott.

And it was damn good

Kommentarer
Postat av: Charlene

Det låter jättegott! Blev säkert riktigt bra :)

2010-08-17 @ 22:07:21
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0