Utmaning!

Jag hade hela gårdagen planerad. Vi skulle gå på bio, jag, Nisse och Engla. Vi skulle se Shrek och Lhea skulle vara med mormor. På kvällen skulle jag på tjejmiddag hemma hos Stina. Vi skulle laga maten tillsammans och Louise skulle ta med sig vinet.

Kl 13.00 igår, jag hade precis satt mig ner på Englas rum och börjat spela memory, så stormar det in ett gäng tjejer och nynnar på någon visa. Jag hinner tänka otroligt mycket innan jag vänder mig om och inser att mina vänner har kommit för att fira min möhippa........ (mer om den i nästa inlägg)

Jag såg ett klipp på Challes blogg från gårdagen. Där jag fick en utmaning att ringa mina svärföräldrar, sent på kvällen och full som en alika och be om Nisses hand. Jag hade ingen aning om att detta filmades. Och gud vilken bred skånska jag har där. Jag pratar inte så, det gör jag väl inte? Jag kan bara skylla på att jag påverkas kraftigt av min svärfar som pratar med den mest vräkiga skånskan som finns. Ni hittar klippet här, enjoy.



Jag såg precis videon själv igen. Och det finns tre saker ni ska lägga märke till.

1. Hur Challe säger, vad du är mesig
2. Viftandet med platttången
3. Att jag säger, men dem sitter säkert och sover framför soffan nu? Givetvis skulle jag ha sagt att dem sover i soffan framför tvn. NYKTER!!!

 


Kommentarer
Postat av: JOhanna och Elliot

Vilken underbar video på dig =) Hoppas du hade en super rolig dag och kväll =) Hoppas vi kan ses en dag. Kramar Johanna

2010-08-14 @ 00:50:18
URL: http://supersuperjojo.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Fan va härligt!!! Tycker inte det är nåt konstigt så klart. Hör ju skånska varje dag.



Ser fram emot att få läsa vad ni hittade på. Och du. Fan va snygg du e alltså!!

2010-08-14 @ 08:08:50
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Charlene

Hihihi vi har alla riktigt bred skånska :P Jag gillar verkligen ditt viftande av plattången hahahaha Om du vill kan du komma hem till mig ikväll så kan vi föra över alla bilderna till din data. Förstår att du vill ha dem snabbt. Vi hade kunnat hyra film. Puss puss

2010-08-14 @ 09:34:14
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0