I ett hus vid skogen slut...

liten tomte tittar ut, haren skuttar fram så fort knackar på dess port....





För ett par dagar sen satte vi ihop ett pepparkakshus. Kanske inte det vackraste men jag har hört att det inte är utseendet som räknas utan att man har trevligt när man gör det. Det hade vi, till slut iaf. Det började med att jag brände mig på sockerhelvetet som man ska klistra ihop huset med. Jag har en stor blåsa på fingert just nu som Nisse tjatar på mig att jag ska ta hål på. Men fegisen Emelie vågar inte.


Just nu håller Nisse och Engla på att sätta upp julgranen. Förra året gjorde vi något som jag har lovat mig själv att aldrig göra. Vi köpte en plastgran. Jag har alltid älskat doften av gran och hela grejen med att gå ner till en handlare och välja ut en själv. Sen bära hem den med handskar. Men jag fick ge med mig och inse att vi faktiskt är allergiska (ja, även mot kungsgran.) Vi satsade på en riktigt fin plastgran som kostade skjortan och det är jag faktiskt glad för nu.

Idag vankas det kalas (lilla Emilio fyllde 1 år igår) men bara för halva familjen då Lhea är sjuk med feber. Jag och Engla ska gå och fira den lilla korven ♥ Ikväll är det party med tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0