Snabba vörtbrödet!

Jag vaknade imorse och mådde betydligt bättre. Fortfarande inte sugen på kaffe, vilket betyder att jag inte är helt bra. Nisse är ledig idag så jag tänkte ta mig en dusch och sen ska vi väl ge oss iväg och fixa lite julklappar. Lite luft har väl aldrig skadat?
Igår bakade Nisse och Engla vörtbröd. Super enkel recpt som jag hittade i ica tidningen och gott blev det. Testa vetja.


Ugn 200 grader, 1 timme längst ner i ugnen.

Blanda 2 dl grovt rågmjöl, 1 dl rågkross, 4 dl vetemjöl, 4 msk vörtmix, 1 dl russin, 1/2 dl linfrö, 2 tsk bikarbonat ich 1 tsk salt.

Rör ner 2 1/2 dl julmust, 2 dl filmjölk och 1/2 dl mörk sirap.

Klicka ner den kladdiga smeten i en smord brödform.





Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Gud så gott =)



Här dricks det kaffe igen så jag är nog friskförklarad

2010-12-17 @ 11:15:01
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0