Tomten i all ära, men....

Jag älskar tanken på Tomten, jag har inte firat en enda julafton utan en Tomte och tutar gärna i mina barn att han finns. Lögn? I dont know and I dont care. För lyckan jag har känt som barn och hur Englas ögon tindrar när Tomten kommer på tal är totalt ovärderligt. Sen är det faktigkt en "lögn" som ger sig själv. Inte blev jag sur på min mamma när jag fick veta att Tomten inte fanns. Och med handen på hjärtat tycker jag att det är precis lika roligt när han plingar på dörren nu. Men....

Som vuxen. Allt slit och stress som man utstår. Man svettas och trängs i butiker. Slår in paket en hel natt (ja, det gör man när man är dålig på att planera och gärna sista natten med) och man slösar pengar. Vem får äran? Jo, den tjocka gubben=)


Jag önskar er alla en riktigt god jul ♥




Kommentarer
Postat av: Charlene

Jag tycker också att man ska "ljuga" för barnen. Låt dem leva i en härlig fantasivärld ett bra tag till :) När de får reda på sanningen kommer dem bara uppskatta allt som ni har gjort för dem under julen <3

2010-12-23 @ 18:03:53
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0