Kvällsnöje!

Det river i halsen, det kliar i halsen vilket utlöser små hostattacker som gör ont ända ner i bröstet, kroppen är svag och värker. Precis så känner jag mig. Hela hösten/vintern har det cirkulerat här hemma. Först Engla, sen jag, Lhea och Nisse ca varannan gång. Ni håller jag tummarna att Lhea ska klara sig denna gången. Men till min tröst är Lhea tre månader nu vilket betyder att man vi feber och förkylldning i vanliga fall inte behöver åka in till barnakuten.
Engla är fortfarande dålig, men hon är på bättringsväg som tur är. Igår frågade hon mig snällt om hon fick måla ansiktet på mig (men ansiktsfärg som hon fått av mormor, tack för det=).) Snällt säger jag till Engla att självklart får du göra det men vi väntar tills ikväll. Hon påpekar det en gång vid middagen igår att glöm nu inte mamma. Nädå, jag håller alltid vad jag lovar.
Väl vid läggdags precis när det är dags att släcka lampan (på tok för sent) ropar Engla, MAMMA vi har ju glömt att måla ansiktet!
Pust, så här blev resultatet.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0