SleeplessNights!

De senaste dagarna har varit helt sjuka. Nisse har sovit tre timmar på tre dygn. Jag har inte sovit så mycket mer. Alla här hemma har varit sjuka utom Nisse vilket har gjort honom till ta hand om alla personen. Fatta vilken underbar blivande man jag har. ♥ Förutom att han har jobbat långa nätter hela helgen så har han kommit hem och tagit hand om oss sjuklingar och bara sovit när Lhea har sovit.

Min natt i lördags kan ha varit den värsta som småbarnsförälder. Nisse jobade ju och jag var sjuk. Engla var bättre då men den natten vaknade jag av att Lhea är ledsen och bränn het=( Jag tar tempen på henne och mycket riktig visade den feber. I samma stund vaknar Engla och är jätteledsen i samma stund som detta kräker Lhea en riktig kaskadkräkning i hela min säng. Jag trode inte att en sådan liten människa kunde spy så mycket. I en timme gråter barnen nästan oavbrutet. Engla ville bli kramad och nattad medans Lhea ville bli buren och ha närhet. För att själv inte få ett samanbrott (jag hade själv feber) kom min underbara mamma mitt i natten för att hjälpa mig, inte minst för barnens skull. Kl sex kommer Nisse hem från jobb och kl åtta går vi upp.
Hela söndagen är minst sagt difus för oss. Vi hade problem med att komunisera, vi tappade ord och var allmänt irriterade. (För första gången förstår jag hur viktig sömnen är)
Vi båda längtade så till den kommande kvällen så att vi kunde gå och lägga oss.

Men då.....
Då var det bara till att ge sig iväg till barnakuten med en viss liten trollunge som spydde på tok förmycket. Hon kunde inte alls behålla maten. De blir ju så fort uttorkade när de är så små. Det visar sig att hon har fått ett virus som både orsakar förkylldning, feber och magsjuka=(

När Nisse hade lämnat Engla på dagis idag sov vi andra tre som stockar fram tills 12.30. Det var ett par väldigt välbehövda timmar!
Sen gick vi upp och gjorde lunch och tittade på ett avsnitt av Heroes.

Nu verkar Lhea må lite bättre. Hon har inte kräkt sen inatt och hon har inte haft feber sen kl åtta i morse. Hoppas att hon är på bättringsväg.

Är vi utvilade? Nja inte riktigt än!


Heroes, världens bästa serie. Min lunch blev en man-tager-vad-man-haver sallad
som bestod av babyspenat, kokta rödbetor, avocado, tomat, parmesan, citron,
olja, salt och peppar. Mycket gott om jag får säga det själv.

 


Kommentarer
Postat av: Caroline & Aria

Usch ja. Lillebror berättade gumman. Fruktansvärt jobbigt för er alla fyra. Skönt ni mår bättre och att Lhea behåller sin mat. Många krya på - och må bättre kramar till er alla fyra. Krama flickorna från mig.

2010-02-09 @ 09:23:50
URL: http://www.baraenlitenbittill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0